سیستم هدایت و فرمان با توجه به میزان چرخش غربیلک فرمان توسط راننده، وظیفه کنترل جهت و میزان گردش چرخهای جلو را به عهده دارد. به بیان ساده تر، به مجموعه مکانیزم یا مکانیزمهایی که غربیلک فرمان شروع و تا پشت چرخهای جلو امتداد پیدا نموده و وظیفه تغییر جهت تایرها را به عهده دارند، سیستم فرمان یا به اصطلاح جلوبندی خودرو می گویند. سلامت فنی کلیه قطعات این سیستم، تاثیر بسیار بالایی در تامین ایمنی سرنشینان خودرو دارد.امروزه اغلب سیستمهای هدایت و فرمان بصورت هیدرولیکی طراحی و ساخت می شوند. مزیت فرمانهای هیدرولیکی، راحتی کار با آنها و چرخش آسان غربیلک فرمان می باشد.نمونه سوالات آیین نامه رانندگیتوجه داشته باشید برای چک کردن سطح روغن هیدرولیک فرمان بایستی به میزان روغن درون مخزن روغن هیدورلیک نگاه کنید معمولا این مخزن ها از پلاستیک است در صورتی که میزان روغن از سطح نمودار پایین تر باشد بایستی روغن به آن اضافه نمایید، اگر مخزن روغن فی بود توسط گیج که درون مخزن می باشد سطح روغن را بررسی کنید.جلوبندی شامل اجزای مختلفی است و در مواقع خرابی جلوبندی همیشه کل جلوبندی به طور کامل آسیب نمی بیند و گاها امکان دارد تنها بخشی از اجزای آن دچار آسیب شده باشد ک با صرف هزینه کم قابل تعمیر باشد.
ادامه مطلب : آشنایی با سیستم هدایت و فرمان (جلوبندی ماشین)

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : فرمان ,روغن ,جلوبندی ,مخزن ,میزان ,هدایت ,سیستم هدایت ,غربیلک فرمان ,فرمان جلوبندی ,جلوبندی ماشین ,درون مخزن ,فرمان جلوبندی ماشین
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

سئو وب ایران تجارت الکترونیکی فایل و کسب رایگان ارزهای دیجیتالی سايت تخصصي چاپ دوره آموزش VMWARE ضرب المثل فروشگاه Jeremy خاطرات یک جوان غریب